Blog księgowy

Wpisy

Zakupy w Internecie. Zwrot i reklamacja

Zakupy w sieci powoli stają się naszą codziennością. Nadal jednak popełniamy błędy, które sporo nas kosztują. No co zwracać uwagę, aby nie narazić się na koszty i rozczarowanie?

Sprawdź, czy jest możliwość zamówienia kuriera. Duże sklepy mają podpisane długoterminowe umowy z firmami kurierskimi, to świadczy o rzetelności firmy. Kiedy odbierasz przesyłkę, sprawdź (koniecznie w obecności kuriera) czy towar jest zgodny z opisem. Obowiązkiem kuriera jest poczekać do momentu, aż klient sprawdzi towar.

10 dni na zwrot, licząc od dnia dostarczenia towaru do klienta. Od tej zasady istnieją oczywiście wyjątki, z których warto zdawać sobie sprawę.

Których towarów nie można zwrócić?

  • Gazet i czasopism – szczególnie tych zakupionych w formie prenumeraty,
  • produktów stworzonych na specjalne zamówienie klienta,
  • po zdjęciu folii ochronnej nie można zwrócić płyt z muzyką, filmami i grami komputerowymi,
  • towarów, które odznaczają się krótką datą ważności, czyli np. produkty spożywcze.

Reklamacja

Towar zakupiony w sieci można reklamować i nie wymaga to od klienta dołączenia dowodu zakupu (paragonu, faktury). Dowód zakupu jest konieczny w przypadku zakupów stacjonarnych, a sprzedawca prowadzący działalność w Internecie ma obowiązek rejestrowania wszystkich e-transakcji handlowych, a więc w bazie musi posiadać dowód zakupu.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami – również online!

Pozdrawiamy, Biurosupport.pl

 

 

 

Leave A Comment